Dünyanın en tanınmış ve en ünlü pazarlama stratejisti Al Ries’ı tanıma, çok kısa da olsa kendisi ile sohbet etme şansı yakalamış biriyim. O’nun ısrarla söylediği bir konu, bugün bana kendimi yeniden konumlandırırken ışık tuttu: Focuslanmak… Biz Türkçe kullanalım: Odaklanmak...
Hangi alanda ya da konuda olursa olsun bir noktaya odaklanmak. Araştırma konularına bakın. Daha özele indirgenmiş, daha spesifik araştırmalar, konunun ayrıntılarına girer. Daha özele inmiş araştırmaları bu nedenle her zaman daha verimli bulurum. Odaklanmak, çoğu zaman tek bir noktaya ya da işe takılıp kalmakla karıştırılır. Hatta kimilerine göre kötü bir şeydir bu tek bir şeye asılı kalma meselesi. Acımasızca belki ama beceriksiz olduğunuzu bile düşünenler olabilir. Sırf bu yüzden.
Sevgili dostlar, bir alana, bir işe, bir konuya odaklanmak, size ilgilendiğiniz her ne ise onun ayrıntılarına girme şansı tanır. Odaklanmak, herkesin kaçırdığını yakalamanıza, sıra dışı olana erişmenize, yaratıcı yanınızı ortaya çıkarmanıza yardımcı olur. Odaklanmayı beceriksizlik olarak tanımlayanlar yüzeylerden geçerek derinlerin güzelliklerini kaçırırlar.
Ben tüm kitabi anlatımların dışında odaklanmayı, büyülü olanın peşinden koşabilme şansı olarak görüyorum. Benim gözümde odaklanmak yaptığınız her ne ise ona değer vermek anlamına geliyor. Bir işi içinize sindirerek yapabilmek. Daha eğlenceli bir şey düşünemiyorum:)))
Yorumlar
Yorum Gönder